perjantai 11. elokuuta 2017

BACK TO SCHOOL




Se on täällä taas, siis koulu. Ja syksy, vaikka vielä onkin kesä. Pidän tässä vuodenajassa siitä uuden alusta. Mun vuosi vaihtuu kesäloman loppuessa, kun koulu alkaa. Talven keskellä ei saa samanlaista fiilistä jostain uudesta ja jännittävästä, kun pian pitää kuitenkin palata luokkahuoneen pimeyteen. Harvemmin mikään silloin oikeasti muuttuu. Syksyllä moni vaihtaa koulua tai ainakin luokkaa, aloittaa uuden harrastuksen, vuodenaika vaihtuu. Niissä värikkäissä, maahan putoavissa lehdissä ja pimenevissä illoissa on jotain tunnelmallista. Vaikka harvemmin se syksy on sellainen kuin ne Tumblr kuvat, joissa maa peittyy kirkkaan oransseista lehdistä. Yleensä ne lehdet on kerenneet mustua sateessa, eikä pelkkä pehmeä neule suojaa tuulelta. Oon kuitenkin aika varma, että sen tunnelman löytäminen on  itsestä kiinni. Lupaan yrittää.

Blogin aloittaminen sopi mun ajatukseen syksystä, vaikka kuvien ottaminen päivien lyhetessä hieman jännittääkin. Tykkään valokuvaamisesta, kirjoittamisesta ja jonkinlaisesta visuaalisuudesta, ajatus blogista tuntui hyvältä mahdollisuudelta kehittyä niissä kaikissa ja luoda jotain mielekästä. Tarkoitus on kirjoitella tänne elämästä, luvassa on siis varmaan sellainen tyypillinen kuvilla väritetty lifestylesotku. Pelottaa vähän, mitä tästä nyt tulee, mutta onko sillä nyt niin paljon väliä. Eiköhän se ajan kanssa selviä.

Oon Saana. Tästä syksystä lähtee mun matka peruskoulun viimeisen luokan läpi. Kouluun meneminen oli mulle helppoa. Niin se on kai joka syksy, loppukesästä oon jo kyllästynyt lomailuun. Loman jälkeen ajatus arjesta rutiineineen ja siitä, että on melkein aina jotain tekemistä kutsuu. Arkisin viikonloput ilman sen kummempaa tekemistä tuntuu ihanan rennoilta, lomalla on joku paine tehdä kokoajan jotain, ettei kesä valu hukkaan.

Mulle pienet asiat, kuten tuunatut vihkot, uusi kalenteri ja kivat kynät on tosi motivoivia. Kun avaa sen kalenterin, ne tyhjät sivut kuvaa tulevaa vuotta, jonka voi piirtää ihan millaiseksi haluaa. Ehkä se on huvittavaa, sillä harvemmin se vuosi poikkeaa paljon edellisestä, mutta lisämotivaatio on aina tervetullutta.

Tästä vuodesta voi tullakin erilainen. Kai mulla on vaan positiivinen fiilis, että nyt tulee hyvä vuosi.

Ootan innoissani, mitä tästä blogista muotoutuu. Jos sua kiinnostaa, jää ihmeessä seurailemaan.